Första dagen...

...på mitt NYA liv *L* började idag.


Nja, nu e ju inte det riktigt jag, ännu, men vänta ni bara:)

Jag var först på qigongen som är en timme varje tisdag. Det är heeeelt underbart!!! Dessa rörelser passar verkligen mig. Det är mjukt, långsamt, flöde, tänjning och man känner verkligen hur alla delar i kroppen och energierna lägger sig på plats. Dessutom så kan man få vissa nya insikter om vad som behövs för man ligger i ett tillstånd mellan vaken och sovande, där sinnet talar till en intuitivt. Mycket värdefullt!!!

Qigong

Sen tog jag buss och tåg ner till min mamma och Björn, och då började vi med vår nya veckorutin. En gång i veckan ska vi ut och promenera, först utan stavar tills vi får upp flåset, men sen ska stavarna med! Vi gick i en timme och det var superskönt. Snacka om att det gav utslag på stegräknaren som aldrig förr den här veckan. Haha, i söndags hade jag 720 steg på hela dagen, min sjukgymnast kommer väl svimma *LOL*

Sen lagade mamsen jättegod mat, lax och stuvad spenat, mmmums. Mamma är så snäll, hon hade tvättat min duk, ni vet som jag spillde kaffe på häromveckan, sen hade hon köpt en ny diskborste med sugpropp - tack och lov att mamma tänker på sånt för annars skulle jag aldrig få en ny..., och till sist så hade hon gjort iordning en lista med 5 nya recept som jag kan variera med. Det är ju toppen, då slipper jag få skörbjugg, haha. Detta påminner mig om att jag utlovade tidigare att jag skulle skriva om mina lite lustiga matvanor, hm, det har jag glömt, så det kanske jag gör imorgon.

Nu har vi också börjat prata om hur vi ska fira min dotters 18-årsdag, ja tänk att det är dags nu...Ja, inte riktigt ännu, det är inte förrän i maj, men sådant måste ju planeras i tid eftersom det är flera som kommer resandes osv. Det ska bli väldigt härligt att få släppa henne lös till vuxenlivet, men det kommer att kännas konstigt. Jag har inte min lilla tjej kvar längre 'snyft* Jag kommer att ägna fler inlägg åt detta fenomen, men nog skrivet om detta för nu. 

Hoppas ni mår bra där ute, stor kram Amari 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0