Kortspel mm

Idag är det söndag och jag sov läääänge, jätteskönt. Åt frukost, chattade lite, duschade och gjorde mig i ordning. Sen kom mamma. Vi skulle ha vår dag tillsammans. Jag frågade om hon hade lust att gå en sväng runt kvarteret, för det är ju så att sjukgymnasten ordinerade att jag skulle behålla stegräknaren en vecka till och lägga på 250 steg på de resultaten som var från förra veckan. Idag har jag ju inte gått så mycket, så då tänkte jag att det var en bra idé med promenad. Sagt och gjort, det blev jätteskönt. Det var bra att mamma kom, för annars hade jag definitivt undvikit det där med att gå.

     
Mamma, nyklippt och fin    Jag, med längre hår, usch, 
                                                hur ska jag stå ut...


Sen fikade vi och åt glass, jo jag fuskade lite, oooops...Vi satt och pratade och pratade, som det lätt blir när vi två är tillsammans, så till slut så sa jag bara att nä nu ska vi spela kort för annars blir det inget av med det.


Borlängepoker:)

Så det gjorde vi, och mamma VANN!!!! Jo, det är sant, haha. Annars brukar det faktiskt vara jag som vinner jämt, så det var kul för henne.
Tänk att hela familjen har spelat detta spel i hur många år som helst. Det är ju så att jag fick lära mig att spela kort då jag var väldigt liten och på den tiden så spelade vi bara Bismark. Nu varierar vi mellan dessa två spel beroende på hur många vi är. Caroline har också lärt sig att spela när hon var väldigt liten och nu är hon den bästa av oss:) Vi har väl både hon och jag varit dåliga förlorare genom åren, men det har blivit mycket bättre nu. Så nu kan vi spela utan att bli osams, haha. För mig är det väldig avkoppling att spela kort, av någon underlig anledning. Det får mig att må bra:)

Mamma skulle stötta mig också när jag skulle skala potatis idag, men så när jag kom ut i köket och tittade på receptet jag tänkt göra så var det ris till det. Hm, snopet, så det blev ingen ångest över skalningen...Det blev ris med fisk och Skagenpanna, ni vet den där man inte ska glömma det som är i locket:)  
 
                                                                                                                                                                                                                                                        
                                                                             











Sen hade jag lite problem med att göra allt samtidigt, för mamma satt och pratade med mig om annat, men se det funkar inte. Laga mat är en sak, men prata det går inte. Det får man göra sen....

Så här blev resultatet:


Det var jättegott!!!

Något som stör mig enormt just nu är att jag har fått ett sånt blödande tandkött. Det är så märkligt för jag äter nästan inget godis nu, tuggar inte så mycket sockertuggummi som jag gjorde förrut och jag sköljer med Listerin sen jag fick piercingen, så jag vet inte vad det kan vara. Det enda som slog mig var att det kan ha med rökningen att göra, nån sorts reaktion som förhoppningsvis kommer att gå över snart, för det gör väldigt ont.

En annan sak jag vill dela, som du kommer att bli mycket glad åt mamma, är att sen jag skaffade piercingen i tungan så måste jag äta mycket långsammare. Det är ju till en enorm fördel, för tidigare så var jag mästare i att äta fort. Dessutom så är det så att jag inte kan äta allt t.ex. vad gäller godis, för det är problem när man ska tugga. Så lite fördelar har faktiskt piercingen också *blink*

Nä, nu har jag försökt att undvika disken efter middagen tillräckligt länge, så nu måste jag gå och ta hand om den. *PUST* Inte lika stor ångest som jag brukar ha, vilket är skönt.

Hoppas ni haft en mysig helg, skriv gärna och berätta, kram A

Kommentarer
Postat av: Yvette

De här med blödningar i tandköttet kan mycket väl ha med att du slutat röka..blodcirkulationen har väl satt en jäkla sprutt..renare ådror kanske..ja jag vet inte men kanske.

Käket såg ju riktigt gott ut..men varför har du ångest över potatisskalandet??

2009-02-08 @ 22:34:15
URL: http://vettans.blogg.se/
Postat av: Amari

Ja, det har du rätt i, puh, hoppas att det beror på det och inte nåt annat. För det är riktigt jobbigt och det gör ONT!

Jo, maten vart riktigt god:) Jag vet ju inte riktigt varför jag får sån ångest, men antagligen för att det är en förändring till mina vanliga vanor, bryta mönster, sen är det också att det blir rörigt, jag behöver stå en stund och göra det, sen tar det längre tid och jag behöver stå och vänta på att det ska koka etc. Svåra bitar att ta sig över om man har det som jag har det...SUCK Men jag är på god väg att hantera det och klara av att göra annorlunda, jippi

2009-02-09 @ 10:16:54
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hej vännen! Nu finns en bild uppe på mig med den nya "jackan" som du ville se! Senaste inlägget. Hihi! Pusss!!!

2009-02-09 @ 10:46:18
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0