Öppenvården

Jag mindes just en situation som hände förra gången jag var på öppenvården som jag vill dela med mig av. Mitt frikort hade gått ut och jag skulle betala för första gången på ett år. Jag har lagt undan pengar så att jag ska ha till sjukvårdskostnaderna, så jag hade tagit med mig en 500-lapp för att betala besöket.

Jag kommer fram och det blir min tur, hon som sitter i kassan stämplar in och säger kort att det blir 70kr. Så jag sträcker fram mina pengar. Hon stirrar på mig och säger att den där kan jag inte ta emot. Jag känner hur det drar ihop sig i mig och jag blir nervös. Hon fortsätter att mala på och frågar om jag inte har kort. Nä, det har jag inte med mig...Surt säger hon att då får jag väl ta ett inbetalningskort då*SUCK*, men jag ska veta att de bara kan ta emot jämna pengar där för ANNARS skulle ju hela deras handkassa gå åt på en gång. Det var som att hon tyckte att jag borde veta det, de har ju FAKTISKT satt upp en lapp om det.

Jag kände mig helt nedslagen, smälld på fingrarna för att jag kunde vara så DUM, och som en idiot att jag inte läser på lapparna. Nä, det är ju inte konstigt för när man kommer till öppenvården så går man oftast rakt in för att snabbt komma förbi kassan och in till sin terapeut eller läkare. För de är såååå otrevliga i kassan. Först fick jag ångest för att jag inte fick betala, för det hade jag ju räknat ut med mina pengar hur mycket som behövs, och då behövde jag ju ta av mina andra pengar för att betala på bankgiro, vilket gör det hela rörigt och komplicerat. Sen fick jag ångest för att hon var så otrevlig. Men sen bestämde jag mig, att fan ska ta åt sig för att de har dumma människor där. Det är ju otroligt att de inte har tränad personal som tar emot klienterna, för det är den första kontakten man får med öppenvården och så länge jag kan minnas så har de varit otrevliga där. Man har liksom ångest bara att gå dit för att man ska behöva möta dem.

Hon hade bara lugnt kunnat sagt att de har som regel att inte ta emot stora pengar men att det skulle ordna sig. Att jag får betala nästa gång när jag har växlat min 500-lapp eller nåt, så att jag skulle få min stämpel utan att behöva röra till det alltför mycket. Det hade gjort hela grejen lugn och lättsam, men nu fick man ta emot en dålig känsla av någon som inte har en aning om hur man kan må då man står där. Nä, öppenvården, detta borde ni ändra på!!!

Kram till er alla där ute, A

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du, det där skulle du verkligen inte lagt energi på och fått ångest för. Det var hon i kassan som var en bitch! Det är ju förfan inte ditt fel att hon är så jävla dum och tror att alla ska ha koll på allt! Vadfan, du har ju inte behövt betala på ett år. Är det meningen att man ens ska komma ihåg hur mycket det kostar då? Nej förfan, det tycker inte ens jag. Du hade inte ens behövt veta det, och du hade definitivt inte behövt veta att de måste ta JÄMNA pengar. Det var det dummaste jag hört. Nej, bitch! Henne tycker vi inte om ;)

2009-02-12 @ 12:34:04
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Amari

TACK gumman!!! Det där behövde jag verkligen höra!! Att jag inte ska lägga energi på sånt, det ska jag banka in i huvet så att jag kommer ihåg det nästa gång. Du är så klok, tack. Puss och kram Amari

2009-02-12 @ 14:43:16
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jag älskar Dig o skit i dom som sitter i receptionen jag har ju varit med o sett dem o jag tror dom behöver gå in o få litet hjälp själva...Dom vet ingenting om hur dom ska uppföra sig,MEN DET GÖR DU.......STÅ PÅ DIG O VAR SOM DU ÄR....PUSS MAMMA

2009-02-16 @ 17:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0