Rapport från matbutiken

Japp, jag kan rapportera att det funkade alldeles lysande att frångå den vanliga rutten inne på Willy:s och göra lite avstickare hit och dit för att plocka ner de extra saker som stod på listan idag.

Jag och Solveig tog det mycket lugnt och metodiskt och det var inte heller mycket folk, så det gick som en dans. Det blev inte alls varken så mycket eller så dyrt som jag hade förväntat mig:)
Jag berättade för Solveig att om inte hon hade varit med nu och hjälpt till att styra upp det hela, så hade jag med allra största säkerhet haft hög ångest på skalan, svettats och sedan lämnat vagnen för att inte handla något alls. Bara genom hennes lugnande närvaro så kom inte ångesten alls.
Hon såg lite förvånat på mig och sa att det märks inte det minsta på mig att jag har det så svårt, men det är klart, jag är ju en mästare på att dölja och maskera detta så ingen märker nåt. Jag har gått i hela mitt liv, stel som en pinne, bara för att jag hållt all denna ångest i schack. Nu, äntligen, så behöver jag ju inte dölja det mer för alla vet ju om att jag har de här problemen och det är mycket skönt. Jag tror också att det har skapats mycket ångest av rädsla att någon ska se också, så det har varit ångest på ångest. Det var ju inte heller helt lätt att hantera då jag hade min dotter liten och jag skulle försöka ta hand om henne samtidigt och hon var arg och trött och grinig, då var det nästan en omöjlighet för mig att klara av varken det ena eller det andra.

Ja, jag är så glad att jag får hjälpen jag får, för det underlättar så mycket för mig och jag slipper gå med denna eviga ångest för att jag inte klarar av saker. TACK att situationen är en annan idag!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0