Skinande rent:)

Igår var jag så trött så jag orkade inte skriva något i bloggen. Nu har jag iallafall vilat och sovit ut, så nu känns det mycket bättre. Det är klart att jag känner mig tröttare, nu när jag har så mycket mer aktiviteter. Därför är det viktigt att jag plockar ihop mig själv och tar det lugnt under helgerna.
Iallafall så var jag hos min kurator igår och det var jätteskönt att få träffa honom igen. Det har gått lång tid sen sist nu av olika orsaker, men nu har vi kommit igång igen. Vi pratade om allt som händer just nu och vad som ska ske i framtiden. Bokade in flera möten ända fram till påsk och det var bra. Det är ju viktigt för mig med just planering och struktur, så att jag har något att hålla mig i för att inte allt ska bli så flytande, och jag med...

På seneftermiddagen kom Solveig. Vi hade bestämt att jag skulle städa köket då och det var något jag gruvat mig för hela dagen. Jag försökte komma undan i förrgår då jag sa att det kanske var för sent att städa när hon skulle komma, men Solveig var med på noterna och hindrade mig från undvikandet genom att säga att det fungerade alldeles utmärkt att städa den tiden. Haha, tack och lov för Solveig, sånt behöver jag verkligen!

Jag städade, fejade, torkade, och gnodde. Det var verkligen smutsigt och kändes så bra att få det här gjort nu. Vi bestämde att jag inte skulle ta inuti skåp, kylskåp, ugn etc då, utan det ska vi ta en separat omgång till. *PUST*
Jag fattar inte att jag har kommit så långt att jag kan städa en gång i veckan. Det är otroligt, för när jag var riktigt dålig så kunde jag inte tänka mig ens att dammsuga för då fick jag dödsångest. Så det är så härligt att se sina egna framsteg.
Dessutom blir det mer trivsamt hemma:)

Igår fick jag använda all självdisciplin jag hade för att inte springa ner till Willy:s och handla godis. Jag var så SUGEN!!!!
Men jag stod emot och idag är jag mycket glad över det. Jag har ju kommit överens med dietisten att jag bara ska äta godis på lördagar. Och vet ni vad det är för dag i dag??? LÖRDAG:):):) Så idag ska jag ta en promenad ner dit och inhandla mitt godis och riktigt njuta. Jag har bestämt mig för att inte titta på Melodifestivalen i år, så jag får hitta på nåt annat ikväll. 



Att njutas av ikväll:) 

Stor kram till er alla, Amari 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

ser gott ut....håret blev jättebra o jag lägger ut en bild sedan....Njut!!!!Ska måla sedan....puss o kram mamma

2009-02-07 @ 17:40:31
Postat av: Yvette

Härligt sys..va duktig du är.

Skönt med nystädat..skulle behöva storstäda här jag med,mest av allt inne i mina skåp.

2009-02-08 @ 12:21:05
URL: http://vettans.blogg.se/
Postat av: Amari

hihi tack!!! Jag vet ju att alla kämpar med samma sak som jag, för det är så uuuuuurtråkigt att städa. Så visst är jag nöjd med mig själv. Saknar dig! Kram syster

2009-02-08 @ 13:50:13
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0