Trötter

Ska jag alltid vara så här trött och sliten??? Idag har jag sån huvudvärk att det bara spränger i huvet och jag har legat i sängen hela dagen. Jag har ingen energi och är sliten i kroppen...

Det är ju så att jag har ökat på mina aktiviteter betydligt nu och det gör väl sitt till. Men ändå är det förhållandevis väldigt lite jag gör om man jämför med andra. Om man sen tänker sig vidare att jag skulle börja arbetsträna så småningom så vet jag inte hur det ska gå till. Bara tanken att gå till ett halvtidsjobb varje dag i veckan är oöverstiglig, åtminstone just nu.

Men kanske är det så att allt jag behöver göra för att jag ska fungera, alla små steg som det innebär för mig att jag behöver tänka på att jag ska göra si och så, sen hur mycket energi det tar att hålla ångest borta så är det ju inte konstigt att jag blir trött. De flesta människor gör ju så många saker bara per automatik och det tar ingen energi från dem. För mig tar det energi i varje moment jag ska företa mig.

Tänk om det kommer att vara så här hela livet??? Nej, så kan jag inte tänka, för då blir jag deppig. Jag måste tro på att det ska ske en förändring och att jag kommer att få mer ork och energi framåt i tiden. Det finns ju så många saker jag vill göra, men orken finns inte där helt enkelt. Det är alltid ett pris jag får betala om jag gör något utöver schemat jag har, då är jag utmattad lång tid efteråt. Jag måste hålla mig strikt till det jag har satt upp som mål nu, för annars brakar allting och jag faller ner till botten igen.

Nåja, en vilodag idag kanske gör att jag orkar mer imorgon. Kram på er, Amari

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kram till dig med. Jag förstår att det kan kännas hopplöst emellanåt men det är det inte, du är verkligen på rätt väg. Det är bra att du känner efter emellanåt, och bara gör det du "måste".

2009-02-11 @ 16:24:21
Postat av: Amari

Tack gulle-dig!!! Jo, det är så märkligt att jag är såååå trött, men å andra sidan så gör jag ju mycket nu som jag inte gjort på åratal, så det kanske inte är så konstigt...Vi hörs snart, kram A

2009-02-11 @ 16:44:23
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0