ÅNGEST............

OBS!!! NI SOM INTE VILL LÄSA OM HUR DET ÄR ATT HA ÅNGEST, BLÄDDRA FÖRBI DETTA INLÄGG DÅ!!!!!!!!

Fy fan, vilken ångest jag har just nu. Det är obegripligt hur något som känts så bra i 2 hela dagar så snabbt kan förvandlas till ett helvete och en mardröm. Ni som har erfarenhet av stark ångest vet vad jag pratar om, annars är det svårt att förklara för någon som aldrig upplevt det.
Jag känner mig så liten och värdelös just nu och önskar att någon skulle finnas till hands och bara hålla om mig och trösta. Tänk om det fanns nåt ställe man kunde få ringa till där de visste hur man skulle hantera någon som har svår ångest, men det finns det naturligtvis inte. Bara akut-teamet och de har jag ju ingen särskilt bra erfarenhet av. Folk kommer med så dumma frågor och påståenden när de ska hjälpa, när man egentligen behöver någon som handfast guidar en ur det här tillståndet av bara kaos. Mörker....Jag vill inte vara här och jag har nu tagit 3 ångestdämpande tabletter på en gång bara för att slippa.
Jag sitter och stålsätter mig för att inte gå iväg och fixa cigaretter också som kan dämpa för stunden. Det känns skitjobbigt för jag har inte haft nån ångestattack sen jag slutade röka och det här är inte lätt att hantera. Hur f-n ska jag klara det här då??? Jag vill ju ha godis också som dämpar ångesten, men det har jag inte heller hemma.
Egentligen är det här det bästa, att få rida ut stormen och se att jag klarar det. För det gör jag, det kommer till en topp och sen dalar det ner igen. Men det är så fruktansvärt jobbigt att genomlida toppen. Varför??? Varför ska jag behöva ha det så här??? Vad är det för fel på mig???
Jag försöker med ångesthantering, andas, tänka på annat, jag sitter här och skriver för brinnande livet bara för att få något annat att fokusera på. Det börjar funka, ångesten börjar släppa lite nu. Tack och lov!!! Lugnet börjar infinna sig, äntligen...SKA SOVA NU!

Kommentarer
Postat av: monica

åh lilla gumman , jag vet precis hur det känns när det blir så där jobbigt!! Jag hoppas att lugnet verkligen infann sig och att du nu sover gott. Om inte, finns jag på andra sidan luren , och det är bara ringa om du orkar och behöver!

STOR KRAM M.

2009-01-30 @ 22:17:32
Postat av: Anneli

Hej vännen!!!!

Åh, vad jag lider med dig!! Hoppas du kunde somna...

Du vet ju att jag vet hur du har/hade det, man blir ju så sårbar, handlingsförlamad...

Tänker på dig, känner du det??!!

Stor kram!

A.

2009-01-31 @ 13:10:00
URL: http://www.lallis66.blogspot.com
Postat av: Amari

Käraste vänner, TACK så oändligt för ert stöd och att ni tänker på mig. Det känns lite bättre idag, men jag är ändå tung och nere...Jag är ändå stolt över mig själv för jag var på väg att avboka ett möte som jag har idag för att jag mår dåligt, undvikande alltså, men sen bestämde jag mig för att göra det iallafall för jag vet att jag kommer må bättre av det...

Jag kämpar på...KRAM A

2009-01-31 @ 13:18:52
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hoppas du mår bättre snart vännen (L) Jag vet hur det är med ångest, förjävla jobbigt. Men man tar sig igenom det vet du, det går ju faktiskt över även om man inte tror det när man är mitt uppe i det. KRAMAR!

2009-01-31 @ 17:00:13
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jag Älskar Dig!!!!!!!MAMMA Vi ska hjälpas åt...

2009-02-01 @ 11:54:12
Postat av: Amari

Jag älskar dig också, mamma! Tack!!!

2009-02-01 @ 12:40:53
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Amari

Tack Michelle, jag mår bättre idag och det är skönt. Tyvärr är det så att min ångest är ganska ihållande, men går upp och ner från en redan hög nivå och det blir rätt uttröttande...Men jag kämpar på, Love A

2009-02-01 @ 12:45:49
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0