Another day

Hej alla kära, nu är det kväll efter en relativt hektisk dag. Men den har dock varit mycket bra. Började dagen med att kliva upp relativt tidigt, för mig alltså, ca 9.15. Gäsp...Men jag ville äta frukost i lugn och ro och göra mig i ordning innan Lotta skulle dyka upp. Hann svara på några kommentarer och skriva lite på Facebook också innan hon kom.

Vi satt och pratade om jättebra saker och drack kaffe i drygt en timme. Jag fick jättebra och värdefulla tips och råd av Lotta, vilket jag uppskattar jättemycket, tack vännen!!! Jag ska verkligen begrunda dem och se vad jag kan göra med dem. Sen satte vi oss i bilen och åkte ner till Willy:s. Där började Lotta med att panta burkar så jag gick in och började. Hade ju en ganska lång lista som jag skulle uträtta. Men när jag hade tagit några saker, så kom Lotta och hämtade mig för det var ju meningen att vi skulle gå TILLSAMMANS så att jag kanske skulle få lite tips på vägen vad det gäller själva handlingen. Sagt och gjort, det gjorde vi och det var ju en upplevelse i sig att se Lottas effektivitet och mängd hon handlade, hjälp...Tack och lov har jag ingen stor familj:) Faktiskt så gick det hela över förväntan och jag ballade inte ur en enda gång av ångest eller stress av situationen, jippi! Vi tog det i sakta mak och sen plötsligt när vi gått halva vägen genom affären så upptäckte vi att klockan sprungit iväg och då var vi tvungna att sätta lite högre fart för att hinna tills jag skulle med bussen. Det var så skönt och trevligt att göra en sån här sak tillsammans med en god vän och det gav mig mycket. Dessutom så fick jag lite mattips som jag ska testa, det behövs ju verkligen, men om det ska jag skriva en annan gång.

Packade upp maten, drack en till kopp kaffe och sen gick jag till bussen. Jag har ju tid hos min nya psykiater idag och det var faktiskt med en viss oro och ångest jag åkte dit, för jag fick sån respekt för honom när jag pratade med honom i telefonen...Men det ska ju göras, så det var bara att pallra sig dit. Jag har ju ändå en känsla av att han är otroligt skicklig och jag har hört bara gott om honom från andra, så det ska bli ett spännande möte.
Min kurator kom också dit för att vi skulle samordna en kalender för ytterligare ett möte, sen när det var gjort så gick han och det var bara jag och läkaren. Det blev ett superbra möte, över förväntan. Han ställde en massa frågor, många som ställts tidigare och som bara känns som en repetition, men jag förstår ju att han måste ställa dem för att lära känna mig på sitt sätt. Sen ställde han några nya frågor som var mycket spännande, som ingen någonsin har frågat mig och det gav mig ju en ordentlig tankeställare på dessa. Det ska jag fundera mer över och se vad jag kommer fram till.
Jag tror att det här kommer att kunna bli jättebra. Vi bestämde redan en tid för nästa möte och trots att det är om en månad, vilket känns oerhört lång tid, så har jag en förhoppning om att han kommer att gå till botten med min problematik och sedan kan vi tillsammans hitta en bra lösning av behandling i framtiden. Vi får se, spännande fortsättning följer...

När jag då var klar på öppenvården så tog jag bussen ner till centrum. Det snöade så vackert ute och jag blev riktigt glad. Tyvärr är det ju så blött så det inte kommer att ligga kvar, men lite vitt på marken blev det ju iallafall:)
Jag gick till en butik där för att inhandla mamma och Björns födelsedagspresenter. De fyller år till helgen, så det var läge att göra det nu. Jag kommer att ta en bild på dem sen för de är så vackra så att ni får se, men jag kan ju inte göra det nu innan de öppnar paketen för då blir det ju inget kul, hihi sorry mamma:)

Därefter åkte jag till apoteket för att hämta ett recept och sen var det skönt att komma hem. Jag var riktigt hungrig efter allt som hänt idag, så jag satte igång med middagen direkt. Det blev receptet som Lotta gav mig i affären idag, lax med pasta och det var såååååååå mumsigt. TACK Lotta, äntligen något nytt att njuta av. Och inte tog det längre tid att göra än min normala middag, så det var ju perfekt.

Recept:

1 pkt pastalax - Köpt på Willy:s - färdigskuren rökt lax.....superbra!!!
purjolök
creme fraiche 2dl - jag tog lättcreme fraiche
citronpeppar
salt

Steka purjon, sen i med laxen, blanda i creme fraiche och kryddor, puttra i några minuter, KLART:)

Till det blev det tagliatelle

Mmmmmm superbt!!!!

Vad jag dessutom gjorde idag i affären var att jag handlade det som dietisten lagt till på min meny och det var broccoli och brysselkål. Tänka sig vad jag gjorde med brysselkålen, jo, det var att koka dem färdiga och sen frysa in dem för att sen bara ta fram några stycken till varje middag. Då är det liksom klart redan och behöver bara värmas. Det är ju perfekt, enkelt och snabbt. Precis det som passar mig. Jag köpte också ett paket med färdiga pannkakor, nu tänker ni men kan inte människan steka egna pannkakor, det är ju mycket billigare!!! NÄ, det kan jag inte, för jag bara misslyckas och då blir jag galen. Så det får bli färdiga och ett sånt där paket räcker till 4 middagar för mig och det är också super. Så köpte jag en burk hallonsylt till det. Det blir morgondagens middag tror jag. Har inte ätit pannkakor på evigheter. Jag skippade glassen för jag tänkte att det är ju inte så bra bantarmat, men gott är det, hihi. Måste ju få unna sig något lite grann iallafall.

Jag känner mig så duktig och effektiv idag och jag är så nöjd över att mötet gick bra. Det ingav ett visst lugn och tillförsikt inför framtiden, så nu kan jag vila lite i det.

Till sist, så kan jag berätta att jag gjorde en god gärning idag också. Jag stod vid busshållplatsen och väntade på bussen. Då kommer två skolflickor och står framför mig och pratar. Mina ögon fastnar på den ena flickan och jag ser hur hon ser ut. Alldeles förtjusande:) Helt underbara kläder, snygg i håret, fina örhängen och fin makeup. Jag bara stod och njöt av att någon kan se ut på det viset. Sen när vi gick på bussen, så kunde jag inte låta bli. Jag knackade henne på axeln och talade om för henne att jag tyckte att hon var så otroligt fin och att jag blev glad av att se henne. Hon tittade först väldigt förvånat på mig, som om jag ungefär var galen, men sen sken hon upp och sa överraskat tack. Hon sa att det gjorde henne på så mycket bättre humör för hon hade precis missat bussen tidigare och fått stå och vänta i eeeeeeevigheter (för henne). Jag sa bara att släpp det, det är inte värt att slösa nån energi på det, det blir ingen glad av. Hon höll med och sen skiljdes vi åt. Det är kul när nåt oväntat inträffar och man kan glädja någon. Det kostar så lite.

Nu ska jag ta och vila mig för det har varit en rätt påfrestande dag trots allt. Må så gott och glöm inte att kommentera, jag älskar att läsa vad ni skriver!!!! Det är jättekul:) KRAM A

Kommentarer
Postat av: Michelle

Svar: Men jag var ju tjock! Åtminstone om man jämför med nu.. Det är liksom 10 kg plus på de bilderna, så jag tycker att jag har rätt att kalla mig tjock då ;) Fast bara förstås om man drar det i jämförelse med nu ;) Tycker det är så kul att du börjat läsa och kommentera min blogg vännen, blir så glad av det. Och jag älskar att du börjat blogga! ;)

2009-01-21 @ 11:30:46
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Amari

Jo, du har så rätt, det är klart att du måste jämföra dig med dig själv. Så det är kul att du iallafall är nöjd med dig själv som du är just nu.

Va kul att du tycker det är roligt att jag kommenterar din blogg. Jag tycker det är superkul när du skriver i min också:)!!!!

Du gör mig så glad att du älskar att jag börjat blogga, det betyder mycket!

KRAM Vännen

2009-01-21 @ 12:35:42
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0