ÄNTLIGEN!!!!!!

Jag har äntligen slutat röka!!!! Kan ni tänka er, efter 30år av förgiftning så har jag nu bestämt mig för att det får vara slut. Jag vill inte tänka på vad det har gjort med min kropp, kondition, hy, doft etc. Dessutom så har man bränt upp en masssssa pengar under åren som man definitivt kunde gjort en massa annat kul för. Så nu är det slut!

Jag slutade kvällen den 12 januari och tog då mitt sista bloss. Jag har bestämt mig för att använda NiQuitin plåster under tiden som en hjälp och det tar 10 veckor som man ska använda dem och trappa ner. Det går förvånansvärt bra och jag har väldigt lite abstinens. Men en orsak kan vara att jag har bestämt mig för att ta en piercing i tungan och då får man inte röka på en vecka. Det är en bra motivationsgrej och då tänkte jag att jag slutar lite innan för att inte ha de värsta problemen då jag tar piercingen. Det jag är mest rädd för är att jag kommer att gå upp mycket i vikt, för det har jag redan gjort så det räcker, så det vill jag verkligen inte. Men som tur är så går jag redan hos en dietist pga min övervikt, så jag ska ta hjälp av henne att hålla maten på en bra nivå. Det som är svårt är ju allt småätande som är risken att man gör då man är röksugen, men jag ska försöka att hålla mig ifrån det. Jag har ju en hög ambition att börja med stavgång också, men konstigt nog så har jag så svårt att komma ut när jag är själv. Det är ju så tråååååååkigt att gå ensam...

Jag är iallafall sååååå glad och stolt över mig själv att nu har jag klarat den svåraste tredje dagen utan att ta ett bloss, så nu hoppas jag att det kommer att fortsätta att vara så här för då kommer det inte att vara några som helst problem att sluta för gott. Hurra för mig!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Fy tusan vad jag tycker att du är duktig!!!!!

Vi kämpar ihop, jag slutade oxå den 12 januari. Vi kan väl peppa varandra när det behövs,

Stor varm kram Lotta

2009-01-19 @ 08:45:44
Postat av: Amari

Tack, och detsamma till dig!!! Va kul att vi slutade samma dag. Jag peppar gärna varandra då det behövs, för det kommer det att göra...Må så gott, Stor KRAM

2009-01-19 @ 10:07:08
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0