En något effektiv söndag

Hej alla vänner,
Jag sitter nu här och känner mig riktigt nöjd över mig själv. Jag har haft en riktigt effektiv dag och fått mycket gjort. Det känns otroligt skönt.

Dagen började med att jag vaknade otroligt tidigt pga att Carina skulle åka redan halv 7. Jag tog min första nutrilett för dagen, huh, och lite kaffe. Detta är ju för träligt, att inte få äta något:( MAT, jag drömmer om mat...Jag önskar att jag kunde strunta i det här, men jag SKA stå ut och se om det ger något bra resultat. Sen ska jag fortsätta med dieten och nu ska jag lyckas att gå ner. Ni kanske tycker att jag tjatar om det här, men jag mår verkligen dåligt av att ha gått upp 30kg sen min idealvikt...Jag ska inte alls gå ner så mycket utan det räcker med 10kg, men dessa kilon är så evinnerligt svåra att gå ner. Jag vet, godiset...Men det är en sån ångestdämpare för mig och jag önskar jag kunde hitta en bättre lösning.
Nåja, nog tjatat om det, jag gör mitt bästa och ser om jag lyckas. Spännande fortsättning följer:)

Somnade naturligtvis om, för vem vill vara vaken kl 7 en söndagmorgon??? Tog en lugn förmiddag, men sen satte effektiviteten in. Jag fixade upp efter Carina, bäddade nytt i sängen, dammsög och diskade. Sen satte jag mig och skrev i boken och fick ytterligare några sidor skrivna idag. Svarade på lite inlägg på bloggen och kollade mina mail.
Sen bestämde jag mig för att det var dags för en riktig rengöring av kroppen. Så jag gick in i duschen, sen blev det rakning, skrapning av fötter, klippning av naglar, skrubbning, hårtvätt, insmörjning av fötter och kroppen. Guuuuuud, så skönt!!! Bytte sen till ren pyjamas också (jo, jag går fortfarande i pyjamas idag:), så det kommer att bli extra skönt att lägga sig ikväll i rena lakan. Det är det bästa som finns. Så nu mår jag så gott, en bra början på nästa vecka.

Dagen kommer att fortsätta med lite sporttv, ska nog prata lite i telefonen (det gillar jag:), och sen kanske det kommer nån bra film på tv ikväll. Iallafall ska jag gå och lägga mig ganska tidigt idag för att få en bra start på veckan. Det är många aktiviteter på gång inför nästa vecka...

Hoppas att ni har haft en fin helg. Skriv gärna och berätta...
STOR KRAM
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0