Födelsedagsfirande bl.a.

Hej alla fina, idag har varit ännu en bra dag, full av goda händelser. En kort uppdatering vad gäller rökningen är att idag är det 10 DAGAR som jag inte rökt på och det känns fortfarande som att det funkar bra utan några större utbrott eller fall...Jag är otroligt nöjd med det och stärks för varje dag. Däremot så märker jag redan nu att jag äter mer och kroppen reagerar genast med viktökning, så nu när jag ska böja mig ner så är det tungt och tar emot och det är så ovant för mig. Jag har alltid varit överrörlig och spänstig, så det här känns inte alls bra.
Tack och lov så pratade jag med Björn om att vi ska försöka följas åt och ut och promenera från nästa vecka, så jag ser fram emot det...

Jag hade en lugn förmiddag. Gick länge och grämde mig över disken för den stör mig verkligen om det är för mycket disk eftersom det är så litet kök. Jag AVSKYR att diska så det tar verkligen emot, men till slut så kom jag till skott och fick det gjort. Här är före och efter och jag är mycket nöjd över resultatet:)

            Snyggt va???:):):)

Jag åkte senare till mamma och Björn för det är födelsedags-dags nu igen...Det går så fort så man hinner knappt med.
Mamma hade köpt fantastiska bakverk som vi fick välja mellan. Egentligen skulle jag ju inte ha något sånt alls, men det vore ju oförskämt att tacka nej då hon varit så snäll.


Napoleonbakelse, Princessbakelse och Potatisbakelse

Jag fick välja först så jag tog min favorit Princessbakelse. Den var gudomligt god och tack och lov inte så stor, så det var precis lagom. De andra kakorna fick vara för det var iallafall ingen som jag tycker om - jag är väldigt kräsen vad gäller bakverk:) Det vet alla mina nära och kära som försökt att truga i mig så länge jag kan minnas, men utan att lyckas. Är det nej så är det ju, eller hur, hihi...

Jag älskar att vara hos mamma och Björn för det är så enkelt och opretentiöst. Absolut aldrig några krav och det är så skönt, en vila. Dessutom så är det så trevligt att ha våra samtal om allt mellan himmel och jord, som bygger helt och hållet på respekt och ödmjukhet. Det bästa är att jag alltid kan bara vara mig själv och bli helt accepterad. Ni är helt enkelt fantastiska!!!

Vi fikade klart och sen var det presentöppning:

     
Mamma                                  Björn


Björn 72 år och Mamma 62 år, HURRA, HURRA, HURRA på födelsedan!!!


Björn och Amari


Här är presenterna. Det var två idag och två redan som julklapp. De är inköpta
på Butik Grön på Lidingö och jag tycker att de är fantastiskt vackra, som
karameller. Dessutom har jag fått inside-information av mamma och Björn
att de är underbara att dricka te ur. Kul att man hittar nåt som uppskattas och
kommer till användning.

Jag åt middag lite sent hos dem, självinköpt, färdig micromat men den är faktiskt jättegod, så det är en favorit. Då slapp jag laga mat när jag kom hem.
Jag och mamma satt också en stund vid datorn för att gå igenom lite funktioner på hennes blogg. Bl.a. så ville hon att jag skulle visa hur man lägger in bilder. Självklart måste hon kunna det, för det är ju så mycket roligare om man kan dela med sig av bilder också, det blir mer levande då. Du är jätteduktig, mamma och du lär dig så snabbt! Bra jobbat!!!!!!!!

Det var skönt för Björn skjutsade hem mig så slapp jag ta tåget. Jag avskyr ju att åka det där tåget, så jag är glad så länge jag slipper.

Nu är jag dessutom lite nervös, för imorgon sker det som jag väntat på så länge. PIERCING i tungan:) Jiiiiippppppiiiiii!!!!!
Nog för att jag är glad för det, men som sagt väldigt nervös och lite ångest faktiskt. Jag är mest orolig för hur det ska kännas efteråt och om man kommer att ha ont länge, men det visar sig väl. Och det finns ju Alvedon, hihi...Så sen blir det fasta en vecka, vilket ska bli skönt. Sen börjar mitt nya liv!

Nu ska jag ta och vila för jag blev trött efter hela den här dagen. Jag blir det då det är mycket intryck och samtal att bearbeta och då tar energin slut. Då måste jag ta tid för mig själv för återhämtning, annars blir det lätt till utmattning.
Sen kommer Carina i kväll och ska stanna till på söndag. Hon kommer som vanligt inte att vara här så mycket mer än bara sova, så vi får se hur mycket vi ses den här gången.

Lev väl och må så gott, KRAM A

Kommentarer
Postat av: yvette

MUUUUUUMS...va gott!! Vilka fina muggar de fick.

och snygga kort du knäppt!!

Lycka till i morgon med din piercing,jag håller alla tummarna jag har.



kram syster yster

2009-01-22 @ 21:45:06
URL: http://vettans.blogg.se/
Postat av: Amari

TACK kära du!!! Jag börjar bli mer haj på att knäppa kort nu, men jag skulle så gärna vilja ha en riktig digitalkamera, en Sony Cybershot skulle sitta fint:) Jo, muggarna är jättefina så jag är så glad att jag hittade dem.

Jag är skitnervös för imorgon nu, så jag hoppas jag kan sova. Berättar mer om det sen, sov gott och kram

storasyster

2009-01-22 @ 22:00:31
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej gumman!!

Åh vilka fina kort på er alla , och muggarna såg verkligen urmajsiga ut (vill också haaaa:)

Jag är så imponerad av ditt rökstopp och att du lyckas hålla i det utan större besvär. Jag känner att det börjar bli dax även för mig, fast jag tror det kommer bli en tuff match. Vi får väl se... STORT lycka till imorgon med piercingen , jag ska tänka på dej!

Pusspuss Monica

2009-01-22 @ 22:30:57
Postat av: Amari

Hej Monica,

Visst är det fina kort och muggarna är fantastiska. Vill också ha, men de är för dyra för att jag ska investera i sånt till mig själv...Det är så mycket annat man ska ha först:)

Ja, rökningen går så jättebra och du ska se att du kommer att greja det också om du bara blir motiverad.

Tack att du tänkte på mig idag - se inlägget jag gjort på PIERCING för fortsättning...Må så gott,

PUSS A

2009-01-23 @ 16:54:56
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0