Fredag

Ja, idag är det fredag och vad händer då?? Nja, inte särskilt mycket faktiskt...Jag ska ta hand om mitt hem lite, vilket har försummats oerhört på senaste tiden, tyvärr. Jag kan liksom inte komma till skott med att städa, för det är absolut det tråkigaste jag vet. Men nu tänkte jag ta tag i det iallafall. Sen ska jag gå till Willy:s och handla, för jag får besök ikväll. Det är min kära vän Carina från Skåne som kommer och ska bo hos mig över helgen. Det ska bli jättetrevligt, trots att vi inte kommer att ses så mycket eftersom hon kommer att vara borta mestadels för att hålla sin kurs. Vi får iallafall fredag-kvällen tillsammans och det är jag glad för. Vi har alltid så spännande och intressanta saker att prata om, så det är verkligen givande. Det är kul också, för vi har kommit överens om att hon får bo här då hon har sina kurser under hela våren, så vi kommer att ses mer än nånsin. Det blir ju tyvärr så sällan annars då man bor långt borta från varandra.
Just det, sen kom jag på att de stackars blommorna behöver omvårdnad, vilket jag också har en tendens att glömma bort. De ser ju ut därefter också, men nu ska de få lite vatten så att de överlever en vecka till. Det blev så fint i fönstret då jag satte upp krukorna som jag fick av mamma i julklapp. De är lite annorlunda, vilket ger ett helt annat intryck. Mycket snyggt:) Så därför är det ju extra viktigt att jag tar hand om blommorna nu när jag har så fint.
Min stackars mamma ligger sjuk, fick plötsligt illamående och blev helt däckad. Skulle så gärna vilja åka och muntra upp henne, men det är nog bäst att hålla sig borta så att man inte själv får det. Jag sänder henne iallafall en värmande tanke med en önskan om att hon snart ska krya på sig igen.
Ja, det är väl på ett ungefär vad som kommer att hända idag. Jag önskar er alla en trevlig helg och hoppas ni får många goda stunder tillsammans. KRAM

Kommentarer
Postat av: Michelle

Ha en trevlig helg söto!

2009-01-16 @ 17:31:34
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Amari

Detsamma raring! Puss

2009-01-17 @ 09:12:23
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0