Gå och tugga tuggummi samtidigt:)

Jaha, idag är det en ny vecka och måndag. Jätteskönt tycker jag. Jag tog det lugnt på förmiddagen. Ringde ett samtal till Silja Line, för jag har blivit tillfrågad av min dotter om jag kan tänka mig att åka med några ungdomar som vill åka på kryssning till Helsingfors, men är för unga för att åka själva - det är ju 21års gräns på det... Jag måste säga att jag blev väldigt stolt då min dotter frågade, för det är verkligen inte självklart att fråga "gamla" morsan om nåt sånt, så TACK Caroline, det gör jag gärna!!! Fick reda på vad som gäller för sådana tillfällen av Silja Line och det känns som att det är något jag kan ställa upp på. Det blir säkert jättekul att se hur ungdomarna fyllnar på lite si och lite så, men det är bevismaterial som sedan kan läggas ut på bloggen, hihi...Jag ringde faktiskt syrran och frågade om inte hon kan tänka sig att åka med då, så får jag lite sällskap också. Jag har ju ingen lust att hänga efter ungdomarna och att sitta själv på en Finlandsbåt, det har jag gjort alldeles tillräckligt i mina dar så roligare än så kan man ha. Hon tyckte att det var en jättekul idé så det spikade vi, jippi:)




Ännu en dag av nutrilett...Blä, blä, blä!!!! Jag orkar inte, jag står inte ut, jag vill inte mer nu, jag MÅSTE HA MAT!!!! Men så samlar jag ihop mig och tänker att jo, det ska jag visst göra. JAG SKA KLARA DET I 7 DAGAR!!! Den här gången ska jag inte falla ihop och ge upp bara för att det ger sån ångest. NÄ, jag får köra medveten närvaro helt enkelt och ångesthantering, så ska det nog gå bättre. Håll tummarna för mig och skicka mig goda tankar att jag ska klara det, jag VILL så gärna göra det!!!!

Kan ni tänka er, det är 14 DAGAR idag utan nån rökning!!! Jag är bara bäst - ja Lotta du är bra också!!! Ingen rökning, ingen abstinens, inga vaneproblem:) Det jag har problem med är att det är ju en ångestdämpare, så ångesten får jag kämpa med, men allting som jag håller på med nu går liksom in under samma ångest så det känns iallafall inte oöverstigligt. Jag har en bra lösning som funkar och det är just nu väldigt liten dos ångestdämpande medicin, men det tillåter jag mig faktiskt att ta för att jag ska klara det här. Det får gå i sakta mak och steg för steg, så blir det bra till slut.
Jag hittade dessutom dessa bilder på nätet och de använder jag som avskräckande exempel. SE OCH FÖRUNDRAS:

         
Usch, äckligt med full askkopp...      BRA IDÈ, så gjorde faktiskt jag   
                                                                   också:)       

                                                                                                                       
      
Blä, saknar INTE!!!!                               SORGLIGT!!!


Hur fan kunde man -
i 30 år?????

Idag blev jag dessutom väldigt glad, för jag fick vänta på bussen i Ropsten och där har de en Pressbyrå. Jag funderade lite på hur det stod till med tungan, men så tänkte jag att jag iallafall skulle testa med att tugga tuggummi. Det är ju jättebra istället för att både äta och inte röka, så sagt och gjort, jag gick in och köpte min nya favorit - Stimorol Strawberry goes Lime, mums! Jag provade först med en bit och det gick väldigt bra. Det var lite svårt att byta sida på det utan att göra illa tungan lite grann, men den tekniken lärde jag mig snabbt:) Sen var det lika bra att ta två på en gång, för egentligen är det så att jag inte kan med att bara tugga på ett tuggummi, det är ju fånigt lite;) Det funkade!!! Dessutom kunde jag gå samtidigt utan att röra till det, så nu har jag lärt mig nåt nytt - jag kan gå och tugga tuggummi samtidigt! Vilken simultanförmåga, hahaha.
Egentligen är det ju så att jag dricker nutrilett för att jag trodde att det skulle vara svårt att äta för piercingens skull. Nu märker jag ju att det går att tugga så jag skulle kunna börja äta idag, men NÄ, jag fortsätter mitt beslut. GUUUUUD, vilken disciplin man har, man blir ju förvånad själv.

Jag har också varit hos min rörelseterapeut Lasse idag och idag hade vi bara samtal om rörelseterapins vara eller icke vara för min del. Vi diskuterade det fram och tillbaka och min bestämda åsikt är att det är bra för mig. Jag lär mig jättemycket, jag kan omsätta träningen i praktisk handling ute i vanliga livet, jag får träna färdigheter och affekter, vilket är precis vad jag behöver. Så spännande fortsättning följer vad som blir beslutat i denna fråga. Jag ska i allafall stå upp för min ÅSIKT och välmående och begära, eller kanske till och med kräva om så behövs, att jag ska få gå kvar hos Lasse.

Ikväll ska jag titta på BRÖLLOPET!! Alltså bröllopet mellan Emma och Magnus i Bonde söker Fru. Det är så fantastiskt tycker jag att de har kommit hit och att det blev så, för de är såååå söta tillsammans. Åh, vad jag önskar att det kunde hända mig också, suck...Men jag är väldigt glad för deras skull och önskar de all lycka till i framtiden.

Ha en skön och underbar kväll, KRAM A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0