God morgon!!!

Ja, här sitter jag nu igen och klockan är bara 6.43 på morgonen...Jag kan inte sova, har legat och vridit och vänt mig nu i en timme och det bara snurrar runt en massa idéer och tankar om min nya blogg och vad jag ska skriva om här. Detta är en av mina små egenheter som kan ställa till en hel del besvär. När jag hittat något som intresserar mig så startar det som en motor i mig och jag har svårt att släppa taget och vila. Så är det att ha asperger och visst är det väl så att det är positivt att få en massa energi att lägga ner på ett nytt intresse, men det är också väldigt utmattande i längden. Nu skulle jag t.ex. behöva sova för att jag satt uppe så sent i natt, men då kan jag inte få ro i kroppen...Så jag bestämde mig iallafall att jag skulle gå upp och skriva lite, så kanske det släpper och jag kan sova om en stund. 
Det här är ju så ovanligt för mig att inte kunna sova för är det något jag gör så är det sover. Jag behöver jättemycket sömn, just för att det tar så otroligt mycket kraft att bara hantera min vardag. Jag kan bli jätteirriterad över när folk ringer halv 9 på morgonen säger att "men gud, låg du och sov???" med en nästan anklagande ton i rösten som om det är helt konstigt och fel av mig att sova när jag behöver det??? Nä, jag har bestämt mig för att tillåta mig att sova så mycket jag nu behöver och sen får folk tycka vad de vill. De lever inte i min kropp med mina egenheter, så de har ingen aning om vad som krävs av mig varje dag för att fungera. 

En annan sak som jag gjorde för att tömma mina tankar var att påbörja en lista över ämnen som jag vill skriva om här på bloggen. Tänkte att då kanske tankarna inte snurrar runt hela tiden om jag har tömt ut dem, så får se om det funkar. Det är annars väldigt bra att just skriva ner sådant man kommer på, för när man väl sitter ner och ska skriva så kanske det är tomt på idéer och då kan man bara plocka ett ämne från listan och sätta igång och skriva. 

Det jag märker nu är också att det kommer en massa ny inspiration att börja skriva på min bok igen. Jag har haft skrivtorka så länge nu och bara inte kunnat skriva någonting, vilket har varit en stor frustration för mig. Jag vill ju så gärna bli klar med den så att den förhoppningsvis kan ges ut, för mitt mål är ju att kanske kunna hjälpa någon människa därute som har liknande problem och egenheter som jag har och som kan inspireras av min historia för att läka sig själv. Jag har ju inte nått riktigt fram hela vägen ännu, men jag är på god väg och det är vad jag skriver om i boken. Min väg mot läkning och ett bra liv där jag kan få må så bra jag bara kan. Det har varit en mycket bumpig väg hit där jag står idag, men så här i efterhand så kan jag säga att jag ändå känner en tacksamhet och ödmjukhet att jag fått gå igenom allt det jag gjort, för det har gjort mig till en helt ny människa. Jag var helt vilsen i mig själv och livet då jag kraschade, men idag kan jag säga att jag lärt mig så mycket om mig själv och andra vilket gör att jag lever på ett helt annat sätt nu som får mig att må så mycket bättre. 
Nu känner jag att jag vill börja skriva igen och det kommer en massa nya idéer om vad och hur jag ska skriva, så det är bara att tacka och ta emot och börja igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0