Kroppen

Hej alla fina, hoppas att ni har det bra i gråvädret. Som jag sa till en vän idag, att när det är grått ute ja då får man hitta andra saker att glädjas åt. Annars blir man ju tokig...

Idag har det handlat väldigt mycket om kroppen för mig. Sköööööönt!! Jag fick gå upp jättetidigt i morse för att vara hos sjukgymnasten halv 9, fatta, och jag var sååå trött. Men när jag väl kom dit så kändes det bra. Hon var supergullig och vi satt och pratade om mina mål och önskemål med kroppen. Som ni vet så går jag ju hos en dietist och har fått ett bra matschema. Nu ska jag lägga till att gå hos sjukgymnasten, rörelse på recept, och få igång denna klumpiga kropp igen. Visst är det så att jag behöver och vill gå ner i vikt, men det viktigaste är ändå hälsan. Det är inte bra att ha bukövervikt, som jag börjar få nu, så när jag ska böja mig ner och sätta på mig skorna så pustar jag och stånkar...Jamen hur roligt är det på en skala???

Hon började med att ge mig en stegräknare:

Ja, typ en liknande den här som jag ska ha i byxlinningen nu i 10 dagar för att hon ska få se hur mycket jag i genomsnitt rör på mig. Jamen hjälp, det kommer ju inte se bra ut, hihi. Jag rör mig minsta möjliga då jag är hemma, sitter mycket vid datorn och sen är ju inte lägenheten så värst stor heller. Det är väl de dagar då jag har aktiviteter som det kommer att se något sånär bra ut. Jaja, nu är det iallafall sanningens ögonblick, och hon kan ju inte hjälpa mig om hon inte vet hur det ser ut. Det ska bli en intressant studie.
De har verkligen ett jättefint gym där också, med löpband, cyklar, maskiner etc. och det känns ju betydligt bättre att gå där än på nåt flashigt gym inne i stan som jag iallafall inte kommer att komma iväg till. Nä, det här blir perfekt för mig. Gångavstånd och allt:)

Sen var jag på Qigong. Vi kör i en timme och det är bara några få deltagare så det är helt perfekt. Jag mådde så bra av det och när jag gick därifrån så bannade jag mig själv att jag inte gått på hela hösten. Det är sååååå skönt att göra och man får så mycket energi av det. Så nu kommer jag att köra det varje tisdag. Jag fick också ett träningsprogram av Francisco som visar olika rörelser, om jag skulle få för mig att vilja göra det hemma. Det var gulligt tänkt av honom.

2009 kommer att bli kroppens år för mig, känner jag. Det är verkligen ett måste för att jag ska orka må bra och det är nödvändigt att inkludera kroppen i all behandling som jag får. Annars så håller man sig bara till huvudbehandling och det blir obalans av det. Jag vill ha ett flöde i hela mitt system och det har jag tänkt skaffa mig nu. Påminn mig gärna och peppa mig om ni märker att jag fuskar. Det är en så bra ångesthantering att röra på kroppen att jag behöver verkligen det. Ni får gärna göra mig sällskap om ni vill och kan. Jag är säker på att ni alla skulle vilja och behöver röra mer på er;)
KRAM A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0