Lördag

Här sitter jag nu igen och brinner av längtan att blogga:) Funderar lite på vad jag ska skriva om idag, men det kommer nog allt eftersom. Jag låter liksom fingrarna skriva på bara, så får vi se vad det blir.

Jag hade lite svårt att somna igår. Det är lite ovant när man har besök och det blir ändå ett visst störningsmoment i de vanliga rutinerna, men det är bra träning för mig som annars är väldigt fast i mina rutiner. Men det som var bra var att Carina gick upp halv 8, jag hörde bara klockan och sen somnade jag om. Hörde inte ens att hon var där och det är väldigt ovanligt. Jag som måste ha mörkt, tyst och lugnt när jag ska sova...Jag vaknade då hon stängde dörren och gick och då gick jag upp och åt frukost, störthungrig som vanligt på morgonen:) Frukosten består av en tallrik fil med linfrön och havregryn och en macka med ost och kaviar + 2 koppar kaffe, mums! 

Mätt och belåten gick jag tillbaka till sängen och somnade om, vaknade sen halv 12. Åååå, va skönt! Sen gick jag och satte mig vid datorn och skulle genast börja skriva på bloggen. Men, vad hände?? Det gick inte att logga in.......VA, vad är felet???? Jag som sitter här och är redo! Det visade sig sen att blogg.se höll på med nåt arbete med sin server, så det gick inte att logga in under en stund. Pust, jag trodde det var nåt fel på min dator, hjälp om det skulle hända...
Men nu är arbetet klart, så nu kan jag sätta igång, JA! 

Ja, jag var ner till Willy:s en sväng också medans datorn inte funkade. Det var en skön, frisk promenad. Vackert med sol och frost. Kommer ner till Willy:s och vad märker jag, jo att ungefär hela Lidingö är där och ska handla samtidigt, storhandla också för säkerhets skull. Jag skulle ha 3 saker som jag hade glömt att köpa och vart jag än tittade så var det överfulla vagnar i köerna. PUST! Ja, det var bara att ställa sig i en och se glad ut, och vänta, och vänta, och vänta. Sen när det var personens tur framför mig, så tänkte jag att det var ju bra för de hade inte sååå mycket. Men vad händer???? Kvinnan är helt otroligt långsam, aaaaahhh. Hon står och plockar upp en sak i taget i lugn takt, står och tänker vilket hon ska ta först, vilket som är tungt etc. etc. står och knyter påsar med frukt och grönt innan hon lägger det på bandet. MEN VA FAAAAAAN!!! Tjejen i kassan satt och väntade på att en sak i taget kom rullande på bandet och där stod vi andra och trampade. Kan man inte vara lite mer effektiv och ha en tanke på alla andra som faktiskt också vill komma snabbt därifrån och hem på en lördag. Nä, hon stod där i sin egen lilla värld. Nåja, till slut så fick jag komma fram med mina tre saker och det gick med en väldig fart. Jag var klar på några sekunder:) Sen vandrade jag hemåt med en viss irritation i kroppen om hur vissa människor är och helt uppe bara i sin egen lilla värld med noll tanke på andra. TRÖTT blir jag...
Ja, det var dagens gnäll, inget mer av den varan kommer, lovar:) 

Jag kommer troligtvis att ägna lördagen åt att sitta och skriva. Robert är borta i helgen, så vi kommer inte att ses nåt, vilket är tråkigt. Saknar honom...Carina kommer inte förrän sent i kväll, så det blir nog bara att säga hej och sen gå och lägga sig då. Men tur är att jag har hittat mitt nya intresse då, så behöver jag inte ha tråkigt. Må så gott och ha en underbar helg!!! KRAM 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0