Min älskade dator!


Min älskade laptop♥

Det här är min allra käraste ägodel och jag är så otroligt tacksam att jag har en dator. Trots att den är av en äldre modell, så fungerar den alldeles utmärkt för mina behov. Jag använder den till så mycket, men främst för kommunikation med nära och kära, vilket är en viktig del av min vardag. Det är så roligt att chatta, gå in på Facebook och se alla kommentarer där och följa alla andras liv lite på avstånd, men ändå nära. Det som också är så himla kul är att lägga upp alla foton som man tar, som man sen kan publicera på alla möjliga vis så att andra kan ta del av dem. Fast jag har märkt att jag måste skärpa mig lite med att ta kort i alla möjliga situtationer, för jag märker att jag glömmer bort att jag har kameran i mobilen. Det är ju så kul att ha minnen från möten, händelser, situationer som betyder nåt och att kunna gå in och titta på en bild då man saknar någon.
Dessutom så har jag skaffat mig mobilt bredband, så nu kan jag ta med mig datorn vart som helst och kan surfa när jag vill. Då kan jag ju dessutom blogga vart jag än befinner mig och det är jättekul. Då kan man t.o.m. skriva live, in the moment och det är spännande... Eftersom jag har ganska mycket tid ensam, så är det också ett bra sätt att få kontakt med människor trots att vi inte ses. Då känns ni närmare och det är skönt.
Visst önskar jag att jag skulle ha råd att uppgradera min dator till en nyare variant, men det får nog vänta ett bra tag. Tills vidare håller jag tillgodo med min älskade Dell och hoppas att den ska fortsätta att tjäna mig så troget som den gör:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0