Mysig fikastund

Idag när jag vaknade så hade jag fortfarande ångest och jag var trött. Jag hade bestämt möte med en vän, i och för sig inte förrän vid 14, så jag visste att jag fick tid att vila och sova ut trots allt. Men något i mig gnagde och jag ville fly, undvika att behöva göra något annat. Jag ville gärna gräva ner mig i ångesten och slippa vara trevlig och social.
Men, jag tog tag i mig själv och bestämde mig för att den här rösten inte skulle få vinna idag. Jag tog det lugnt tills Christer kom, och sen åkte vi till ett av mina favoritställen på Lidingö - Tindra Loves Coffee. Jag hade redan bestämt mig för att jag skulle få ta något gott till kaffet och det blev en mumsig chokladboll med pärlsocker på.

         
Mums:)                                      Vacker tavla

Christer, kär vän!

Jag njöt verkligen av chokladbollen och vi satt och pratade i flera timmar. Det blev förstås mycket prat om dans eftersom det är Christers specialité, han försökte övertyga mig om att jag också ska börja, men jag sa att jag behöver hitta en partner som vill dansa först...Annars är det både roligt och en bra motionsform.
Jag ångrar verkligen inte att jag bestämde mig för att gå ut iallafall. Det var både härligt och befriande av dåliga tankar, så tack Christer! Kvällen ägnade jag mig åt att läsa Sjöjungfrun, den är såååå bra. En liten recension kommer senare.
Må gott och lev väl, KRAM A


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad härligt det låter med fikastunden tillsammans med din vän!!

Ibland är det så skönt att leva...Vänta bara, du kommer få många såna dagar, Amari.

Ta hand om dig vännen!!

A.

2009-02-01 @ 17:10:36
URL: http://www.lallis66.blogspot.com
Postat av: Amari

Jaaaaa, det kommer jag verkligen få och det var jättetrevligt den här stunden. Det behövs fler sådana. Hoppas du mår bra, kram A

2009-02-01 @ 17:23:58
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0