Nytt utseende 2009

Ja, faktiskt är det så att jag har bestämt mig nu för att gå ifrån min korta frisyr och låta håret växa igen. Det behövs lite förändring och jag tror att det kan vara kul att ha lite längre hår igen. Tyvärr är det ju så att det kommer säkert att vara förskräckligt under tiden det växer, för det kommer att se konstigt ut med alla olika etapper innan det får nån riktig frisyr.
Men då har jag iallafall kommit på idén att köpa diadem, så att jag åtminstone ser lite proper ut under tiden;) Det ska bli spännande att se vad resultatet kommer att bli, för det var så länge sen jag hade längre hår.

Det jag också håller på att kämpa med är ju min vikt. Jag har gått upp 30kg!!!! sen jag blev sjuk delvis av alla mediciner jag ätit, men också för att jag har tröstätit godis, glass, kaffebröd mm då jag har haft ångest. Det är ett mycket gott sätt att dämpa ångesten med och nu kämpar jag hårt med att hantera ångesten på annat sätt än att äta. Det är klart att jag inte har som ambition att gå ner 30kg för då var jag alldeles för smal, men iallafall 7-10kg ska bort för att jag ska känna att jag trivs med mig själv. Det var ju så när jag var smal att man kunde sätta på sig precis vad som helst och vara snygg, men det är lite annorlunda nu när man är en hel del rundare...hm...
Jag har kämpat jättemycket med min depression för att jag ser ut som jag gör, men ändå kommit fram till nu att jag ska tycka om mig själv som jag är. Jag KAN göra något åt det och det är bara jag som väljer vad jag stoppar i mig, så det gäller att vara uthållig. Alla tycker att jag ser så sund och frisk ut nu när jag är rundare, och det stämmer nog och man kan faktiskt inte tro att det är så mycket som 30kg som det handlar om...
Men jag ska försöka att börja träna och sen gå på dieten som dietisten har givit mig, så går jag förhoppningsvis ner de där överflödiga kilona som jag vill bli av med för att trivas bättre med mig själv. Men åh, vad tråkigt det är att inte kunna äta vad som helst. Det är ju så GOTT!!!! Varför ska allt gott vara fettbildande??? Det är typiskt:) Men kanske är det så att om man tränar, så kan man faktiskt unna sig att äta lite då och då, så att man inte slutar helt för då blir det ju för tråkigt det också och så misslyckas man bara därför. NÄ, lagom är bäst!!!! Så håll tummarna för att jag ska lyckas med detta nu under det här året. Jag har inte bråttom, men jag SKA klara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0