Senaste rapporten

Ja, jag var ju för trött i går för att skriva nåt vettigt, så jag gör ett försök idag då jag är utsövd och utvilad. Jag har just gått upp, för andra gången. Orkade helt enkelt inte tidigare...

Igår hade jag en mycket bra dag. Jag fick otroligt mycket gjort. Det började med att jag åkte till Labbet på min vårdcentral för att äntligen ta det där vanliga sköldkörtelprovet som jag egentligen ska göra varannan månad, men som nu blev lite längre emellan. Kan inte hjälpas, har inte kommit iväg helt enkelt. Jag åkte iväg tidigt för att jag tänkte att det är säkert jättemånga som sitter där i väntrummet och det kommer att ta tid. Men se det gjorde det inte, jag var först och jag var klar på 5 minuter, hihi va skönt. Jag hade dessutom en jättebra tjej som tog provet, det kändes absolut ingenting. Jag har ju för vana att ta med fjärilsnål för att de är de bästa för mina tunna kärl och konstigt nog så är det inte alla där som kan ta med en sån. Den här gången hade jag iallafall tur och fick en supertjej, skönt.

Jaha, vad skulle jag då göra för att slå ihjäl en timme när jag skulle ha nästa möte??? Jag var ju i Lidingö centrum, så jag gick och tog Metro och City, sen gick jag till Princess och köpte mig en kanna te. Men fattar ni, den kostade 25 spänn!!! Det är ju hutlöst tycker jag. Jag kan köpa en hel påse med te nästan för det priset och jag tar ju bara en liten slurk i tesilen, och vattnet kostar inget. Så vad är problemet?? Nåja, jag fick mitt te och det var gott iallafall. Tur det;)
Det var iallafall väldigt vilsamt och trevligt att sitta där och läsa och dricka gott te. En riktig njutningsstund, borde göra oftare.



Sen var det dags att åka upp till öppenvården för telefonkonferens. Jag, min kurator, min nuvarande läkare och min fd läkare skulle ha en telefonkonferens med tanke på att min fd läkare vill ändra mina diagnoser. Hon vill berätta om sina tankar och teorier kring det och då var en telefonkonferens en mycket bra idé. Jag var lite nervös för det är ett viktigt samtal där jag önskar att så mycket information som möjligt ska komma ut, så att jag bättre kan få hjälp med min behandling.
Men jag behövde verkligen inte oroa mig. Min fd läkare, som är underbar för övrigt, hade som vanligt mycket klokt att säga och vi hade en superdialog som nog var nyttig för de andra två att höra och följa för att se hur vi jobbade och hur jag behöver att man pratar till mig för att det ska bli begripligt.
Min fd läkare hade dessutom gjort iordning en rapport om sina betraktelser och berättade hur hon såg på mig, den var på 4 sidor! Men så tacksam jag är att hon fortfarande är engagerad och inblandad i detta och det kommer att vara till en stor hjälp för min nya kontakt med min läkare här uppe då vi nu ska börja samarbeta och hitta en bra modell för mig.
Det ska bli intressant att se vad han kommer fram till då vi ses igen, men jag har fullt förtroende för honom redan och jag tycker mycket om hans sätt att vara, så jag tror att det här kommer att bli riktigt bra.

Efter den här konferensen så var jag riktigt slut. Vi höll ju på i en timme, så det var mycket intryck och information som skulle bearbetas. Jag åkte direkt hem och vilade och drack nutrilett förstås. Guuud så trött jag är på detta nu.
Jag ringde några samtal, bl. a. till Tre, för min faktura hade inte kommit den här månaden. Jag fick alla uppgifter över telefonen, så det är ju tur att man har sån koll för annars skulle det kunna gå illa med betalningar etc.
Sen ringde jag till SonyEricssons support för att få hjälp med min telefon. Jag har varit så irriterad för att det inte har gått att zooma med den, så jag har försökt allt men inte lyckats få igång den funktionen. Till min förvåning så svarade killen att då den står på den högsta upplösningen så kan man inte zooma. VA???!!! Men varför då?? Han hade inget bra svar på det, mer än att det bara funkar så. Hm, nu är jag ju lite ledsen över att jag bytt telefon till faktiskt en sämre än min gamla. Förrut hade jag en k800i och nu har jag k770i, det enda jag kan vara glad över är att min nya telefon är lila, det är jättefint:) Men annars så är den klart sämre och den har inte ens blixt heller. Så, detta börjar likna en ännu större anledning till att köpa en digitalkamera så småningom. Drömmen är ju en Sony Cybershot.

                                                                                            
                                                                                                Fin, men sämre... 
                                              Sony CyberShot DSC-W150
Åh, en sån här vill jag ha!!!!!!!!!!



En annan dröm jag har, en Sony VAIO Laptop!!! Men då ska man väl vinna på Lotto eller nåt för att få råd med en sån...

Senare på eftermiddagen kom Solveig, min ledsagare. Vi hade ju städning på schemat idag och det var något som jag verkligen inte kände för just då...Men sagt och gjort, jag satte igång och hade bestämt att det var badrummet som skulle städas idag. Vi har ju bestämt att det ska va städning en gång i veckan och då ska jag ta ett rum i taget. Det känns verkligen bra.
Jag tog ut allt från badrummet, mattor, tvättkorg, våg, sopkorg, tvättställning etc. Sen satte jag igång med hyllorna jag har med en massa saker i, pust. Jag torkade precis vartenda grej och hyllorna och det blev så fint. Sen gjorde jag toaletten, blä, men det ska ju göras. Först torka utvändigt och helst därnere där det samlas mycket damm som man inte ser...Sen inuti. Nu glänser den, kan jag säga. Sen var det badrumsskåpet, huga vad det var dammigt uppepå. Tog ut allt och torkade även inuti. Handfatet var en historia för sig, det var smutsigt, kan man säga och badkaret likaså. På ytan ser allt jättefräscht ut, men sen när man börjar med mitt favoritmedel VIM, så lossnar det en hel del. Jag tog t.o.m. fläkten som jag retat mig på så länge, där det har fastnat så mycket damm och äckel. Den var lätt att göra ren, så det ska ske betydligt oftare nu. Listerna fick sitt också.
Dammsög allt, även under badkaret och sen svabbade jag. HURRA, jag hade klarat det!!! Solveig hade suttit på en pall under tiden och tittat på när jag städade, men hon var ett så glatt sällskap vilket gjorde det hela betydligt lättare. Nu GLÄNSER det verkligen i mitt badrum, luktar gott och det är så skönt. Jag bytte även handdukarna så att jag kan tvätta dem nästa vecka. Precis ALLT är städat nu. Bra jobbat, Amari!!!

Efter det här var orken helt slut. Jag bara föll ihop i fåtöljen och satt där en bra stund och bara vilade. Pratade länge med mamma och rapporterade dagens händelser från telefonkonferensen och det är så kul att även hon mår så bra som hon gör nu. Det är naturligtvis för att saker och ting faller på plats och fungerar, jag mår bra och fungerar också. Men det är för att det har börjat skapas en struktur i hela mitt liv och då håller jag ihop mycket bättre, då det inte flyter runt bara. Då drabbas jag av en sån ångest. Det här kommer att ta lite tid och jag behöver vara tålmodig och uthållig, men jag klarar mig bra under tiden för jag har fullt upp med andra aktiviteter som gör att jag mår bra. Tack och lov!

Idag är det då torsdag och idag händer inte så mycket mer än att jag och Solveig ska åka och veckohandla senare i eftermiddag. Så jag har möjlighet att återhämta mig och bara ta det lugnt en stor del av dagen.
Tack och lov så är det sista dagen med nutrilett idag och det är ett under att jag har stått ut. Jag trodde jag skulle bli tokig ett tag för jag längtade så mycket efter MAT. Men imorgon får jag börja äta igen, jippi.

Det verkar som att jag fått svamp på tungan också, för den ser verkligen äcklig ut, ungefär som en tvättsvamp med beläggningar på, urk. Men då fick jag ett gott råd av min vän Carina och det var att gurgla och dricka en liten flaska vischyvatten om dagen, så ska det tydligen försvinna av det. Tyvärr avskyr jag vischyvatten, men jag får ju stå ut med det, bara det försvinner. Kan ju inte komma tillbaka och ska byta piercingen och se ut så där, hihi.

Ja, det var en lååååång rapport från mig idag. Hoppas ni orkar läsa...Må så gott, och stor kram till er alla, A

Kommentarer
Postat av: Michelle

Angående tungan.. Sköljer du inte med sådant där bakteriedödande? Det gjorde jag hela tiden när jag hade piercat tungan precis, i flera veckor efter tycks jag mig minnas.. Och då borde det ju hålla sig bra.. Tycker man ju. Hoppas det går över =)

2009-01-29 @ 15:08:45
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Amari

Ja, jag vet, jag sköljer med Listerin 3 gånger om dagen, så det borde inte komma nåt sånt, men jag testar iallafall med vischy och om inte det funkar får jag gå till tant doktorn. TACK!!

2009-01-29 @ 15:24:43
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0