Uppskattning

Åh vad jag uppskattar OMTÄNKSAMHET!!!! Tack kära Lotta för att du tänker på mig och erbjuder att jag får åka med dig till Willy:s när du ska dit och handla!!!!! Det vore ju annars så enkelt att bara åka dit och inte alls komma ihåg att jag har långt att gå och det blir tungt att bära etc.etc. Så det här underlättar verkligen min dag imorgon och dessutom så får jag lite extra tid med min vän, vilket sker alldeles för sällan, kanske kan lära mig något av henne då hon handlar också:) Nya idéer eller recept kanske, vem vet.

Något som jag också uppskattade var att min vän Anneli hade lagt till mig i en applikation på Facebook där man får en tecknad bild av sin profilbild i tre olika upplagor. Det var jättekul att se, så TACK Anneli för att du lade till mig. Jag skickade den ju genast till mina vänner, så maila mig gärna era resultat så att jag får se dem. Jag tycker att det blev jättefint resultat, så ska bli spännande att få se era.

Här är mina:

          



Sen uppskattar jag naturligtvis mitt besök hos Lasse. Idag kom vi igång med vad vi egentligen slutade med innan jul, men det har varit några saker som behövts hanteras utöver det, så därav kom vi inte vidare som planerat. Men nu satte vi igång med något som för mig är en stor utmaning. Det är att jobba med rösten...Det väcker otroligt mycket i mig och ofta får jag ångest för att det blir väldigt naket och utlämnande att göra ljud högt. Det vi gör är mmmmm-ljud och hååååååå-ljud vilket står för olika känslor och upplevelser, vilket naturligtvis väcker olika saker i mig. Det händer mycket i kroppen då man gör det. Det som är bra är att vi sedan reflekterar över vad det är som händer och på så sätt bearbetar det som kommer upp. Mycket givande! Tack Lasse!!!

Till slut så var det så att jag gick upp till en av avdelningarna på Danderyd för att hälsa på en kompis, men tyvärr var han inte där. Det var ju ett spontant infall att gå dit så det var ju synd nu när jag väl fick till det att komma på besök. Men däremot så träffade jag Katarina, min fd psykolog på vägen och vi stannade för att prata med varandra. Det blev ett riktigt långt samtal och mycket givande som vanligt när jag pratar med henne. Tack snälla Katarina för att du tog dig tid att prata med mig, det är så uppskattat och betydelsefullt!!!

Sen bar det av till tandläkaren...Det blev ju ett mindre uppskattat besök, men det är väl så att det är ett otacksamt jobb att vara just tandläkare. Fast nja, det var ju faktiskt uppskattat på sitt sätt, för Sven hjälpte mig ju att bli av med värken och han är så duktig och skicklig på det han gör. Dessutom är de sååå himla trevliga och gulliga där, att det blir alltid att man har en liten tid att prata om andra saker också. Det som däremot var tråkigt var ju slutnotan, för den blev MYCKET större än jag räknat med, så nu gick budgeten för den här månaden käpprätt åt skogen:( Nåja, jag får väl glädjas iallafall åt att jag tjänar lite på att inte röka och ha plåster istället, så det kunde ju ha varit värre...Gläds gör jag åt att det är 1 VECKA utan rökning nu och jag är så glad och STOLT över mig själv, haha!!!! Det som var lite jobbigt nu på kvällen var ju bedövningen som jag fick hos tandläkaren. Det är ju LIVSFARLIGT, man kan ju bita av sig tungan eller hål i läppen om man har otur och det var lite problematiskt att äta utan att allt skulle hamna utanför..Haha, men det gick bra och nu börjar den släppa, tack och lov.

Nu ska jag titta på slutet på handbollsmatchen Sverige-Spanien. Det ser ut just nu som att Sverige har en chans att vinna och det vore ju en sensation och fantastiskt roligt. Heja Sverige!!!

Må så gott tills nästa gång,
KRAM A

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå gumman...du verkar ha haft en fulltecknad dag. Vill bara säga att jag känner med dig o tandvärken! Jag har nämligen detsamma. Har inflammation i min visdomstand och käkar PC. Vet du hur dåligt man kan må av PC???? Har tillbringat större delen av dagen i magkramper på toaletten. Blääääää Mår så illa...men som sagt, inget ont som inte har nåt gott med sig. Man får uthärda helt enkelt... eller inte:( Va rädd om dig , vi hörs snart igen. Puuuuss M.

2009-01-19 @ 19:56:29
Postat av: Amari

Hej kära du, Jo jag har haft en bra dag idag:) Tack för din omtanke, nu är värken borta och det känns jättebra. Jag känner verkligen med dig att du behöver äta penicillin. Jag vet ju att man kan bli väldigt dålig i magen av såna...Har du testat att äta yoghurt med acidophilus??? Det sägs att det ska funka att neutralisera dessa kramper man kan få av PC. Men håll ut, det är bara under en viss tid du behöver ha det så här och sen är även värken borta:)

Må så gott, kramis A

2009-01-19 @ 20:50:18
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/
Postat av: Michelle

Svar: Du har helt rätt vännen, skönt är det också att det oftast handlar om just i-landsproblem nu för tiden - tänkt vad tiderna har förändrats *peppar peppar ta i trä ;) Hur har du det gumman? Jag saknar dig lite, hihi

2009-01-20 @ 11:23:30
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Amari

Ja, vilken tur att det är så att problemen handlar om helt andra saker nu än förr i tiden. Jag mår bara bra, och jag saknar dig också! KRAM

2009-01-20 @ 18:59:48
URL: http://amariraphaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0